De 7 hoofdzonden van een website

Gepost op: 17/05/2017, Door: Christophe Roaen

De 7 hoofdzonden van een website

Uw website is het kloppend hart van uw onderneming, of zou het toch moeten zijn. Uw potentiële klanten vinden u op het net of zullen na het zien van een flyer of via mond aan mond reclame, toch snel even checken op het internet wie u nu juist bent en wat u doet. Als u zich aan één of meerdere van de 7 hoofdzonden schuldig maakt, dan maakt u het zichzelf al nodeloos moeilijk.

Dit zijn de fouten die u zeker NIET mag maken.

  1. U bent onvindbaar: Er wordt al eens gezegd “De beste plaats om een lijk te verbergen is op pagina 2 van Google”. Wanneer u geen aandacht schenkt aan de SEO van uw website, bent u gedoemd tot de lagere regionen van het internet.
  2. Uw website is niet geschikt voor mobiele toestellen: Wordt u toch gevonden, blijkt dat deze onleesbaar is op een smartphone, in het beste geval kunnen we nog vergroten, in het slechtste geval gebruikt u Flash en is er helemaal niets te zien. Hou hier rekening mee, ongeveer de helft van alle zoekopdrachten gebeurt op smartphone.
  3. Onduidelijke navigatie: De bezoekers op uw website zijn op zoek naar informatie, wat ze niet willen zoeken is hoe ze uw website moeten gebruiken.
  4. Achterhaalde inhoud: Zorg dat uw website up-to-date is, uw bezoekers willen correcte en actuele informatie. Acties die verlopen zijn, gelukkig nieuwjaar in de zomer of prijzen die niet correct zijn, zijn dus uit den boze.de ergernissen van de hoofdzonden van een website
  5. Langzame website: Alles klopt, u wordt gevonden, mobiel vriendelijk en de inhoud is goed. Maar uw website heeft de snelheid van een slak. Uw foto’s laden traag en dat cirkeltje blijft ellendig lang draaien. Resultaat, weg klanten… Optimaliseer uw website voor snelheid.
  6. Ontbrekende, foutieve of moeilijk te vinden contactgegevens: Zonder uitzondering moeten op elke pagina uw contactgegevens te vinden zijn. Best kan dit in de footer. Maak het je klanten zo eenvoudig mogelijk.
  7. Geen Call To Action: Werk uw website af, nodig uw bezoekers uit om iets te doen. Registreren, inschrijven, kopen, bestellen, … Maakt niet uit. Niets zo vervelend als een goede promotie te zien, en dan geen idee te hebben hoe je deze kan verzilveren.

Zijn dit de enige hoofdzonden? Zeker niet, maar wanneer u hiermee begint, komt u al een heel eind.

RedCherry screent uw website en geeft u mee waar verbetering mogelijk is.

Interessant? Deel dan even dit artikel.