Klanten werven met je website

Gepost op: 24/11/2015, Door: Christophe Roaen

Klanten werven met je website

Kan je klanten werven via het internet? Door rekening te houden met enkele tips is dit zeker mogelijk, het zelfs niet zo moeilijk.
Iedere ondernemer die zichzelf een beetje respecteert heeft over een website. Jammer genoeg gebruiken slechts weinigen hun website echt en halen ze niet het volle potentieel eruit.

Een website is vandaag de dag dé tool bij uitstek om nieuwe klanten te werven. Hier geef ik enkele tips hoe je “het internet” goed kan gebruiken zodat de bezoekers van je website ook je klanten worden.

  1. Maak je website SEO-vriendelijk

    Pas als je wordt gevonden, kan je klanten werven

    Zorg er in de eerste plaats voor dat je wordt gevonden door Google. Je kan bovenaan staan door middel van AdWords, maar dit kost geld en als je budget op is, ben je ook direct verdwenen. Ga voor het lange termijn, met de juiste tools bijv. Yoast SEO, kan je heel eenvoudig de pagina’s of artikels gaan optimaliseren. Hier vindt je een lijst van enkele nuttige SEO-tips

  2. Goede webteksten:

    Zorg voor goede teksten die je bezoekers kan overtuigen. Goede webteksten geven een antwoord op de vraag van je bezoeker. Als jouw website je bezoeker kan overtuigen dan vergroot je de kans dat hij of zij een klant wordt.

  3. Wees duidelijk:

    Zeg duidelijk wat je onderneming doet, waar je voor staat, wat maakt jou uniek, wat zijn de voordelen, waarom men jou moet kiezen, … Weet je het niet? Vraag het eens aan je bestaande klanten.

  4. Geef iets weg aan potentiële klanten:

    Door iets weg te geven, ga je een verbinding aan met je bezoekers. Gratis werkt! Een waardebon, een e-book, white-paper, een leuk artikel, … Alles is goed. Je bouwt een vertrouwen op en je betrekt je bezoekers.

  5. Focus:

    Er staat heel veel informatie op het internet. Probeer je website niet vol te zetten met van alles en nog wat. Hoe meer info hoe lastiger het voor jouw bezoeker is om te vinden wat hij zoekt. Focus op een onderwerp, kwaliteit krijgt voorang. Je behaalt een hogere positie in zoekresultaten en je overtuigt je bezoekers.

  6. Traffic building:

    Dit is een aanvulling op SEO. Door op verschillende kanalen tegelijk te werken kan je potentiële klanten naar je website leiden. Een bedrijfspagina op Facebook, een persoonlijke pagina op LinkedIn zelfs video’s op YouTube, alles kan zolang het relevant blijft. Enkele interessante tips over traffic building vindt je hier

  7. Ga de dialoog aan met je klanten:

    De consument zoekt op het internet, hij kijkt en vergelijkt. Wat heel belangrijk is hierin is, zijn de reacties van andere consumenten. Het geeft vertrouwen. Laat klanten reacties plaatsen over jouw producten.

  8. Wees concreet:

    Wees duidelijk in wat je aanbiedt. Verkoop je bloemen? Laat dan bloemen zien.

  9. Een website voor je bezoeker:

    Vergeet jezelf, bouw een website voor je bezoeker. De “Over ons” – pagina mag niet de belangrijkste pagina zijn. Zoals in tip 3: Focus. Het draait vooral om de behoefte van uw bezoeker, maak hiervan de belangrijkste inhoud van je website. Zo bouw je vertrouwen.

  10. Mailinglijst:

    Bouw een bestand met e-mailadressen. Als een bezoeker op jouw website terechtkomt, overtuig hem dan om zich in te schrijven en informatie te ontvangen. Zo kan je je doelgroep op regelmatige tijdstippen bereiken met een nieuwsbrief en kan je relatie opbouwen.

  11. Call To Action:

    Call to action - zet je klanten aan tot een actie

    Stimuleer je bezoeker tot actie. Inschrijven voor nieuwsbrief, registreren, iets downloaden. Zorg doorheen uw website voor verschillende Call’s To Action. Zorg dat je bezoekers zich verbinden.

  12. Zorg voor binnenkomende links:

    Net zoals netwerken offline, kan je dit ook doen online. Zorg dat er op andere (relevante) website links naar jouw website komen. Een goed artikel geschreven? Stuur een persbericht, misschien wordt het wel ergens opgenomen. Veel goede inkomende links helpen in een goede score binnen Google.

  13. Vermijd fouten:

    Jouw klanten verwachten een perfecte dienst of product. Als het fout gaat in je website, dan kom je niet professioneel over. Perfecte service begint van bij het binnenkomen.

  14. Geloof erin:

    Ook jouw klanten zitten online. Geloof erin en blijf volhouden.

Dit zijn 14 eenvoudige tips die iedereen kan toepassen. Natuurlijk is niet voor elke ondernemer alles het zelfde.

Contacteer ons voor een vrijblijvende babbel. Dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf.

 

 

Interessant? Deel dan even dit artikel.