Wanneer consumenten "mobiel" gaan

Gepost op: 18/08/2015, Door: Christophe Roaen

Wanneer consumenten “mobiel” gaan

Vandaag de dag gaan consumenten zich adviseren via hun smatphone, kennis of weetjes. Binnen de 4 grote gebruikers momenten – Ik wil weten, ik wil gaan, ik wil doen, ik wil kopen – grijpt de consument meer en meer naar zijn mobiele telefoon om opzoekingen te doen.

Mobiel is de logische stap

Dit zat er sowieso aan te komen, maar wat zijn nu de juiste cijfers? De onderstaande infographic laat zien hoe groot de aantallen zijn. Deze cijfers zijn een goede reden waarom een mobiel-vriendelijke website vandaag de dag absoluut een must is.

mobiele surfers

 

Is het wel nuttig voor mij?

Het is nuttig voor elke website. Statistieken bewijzen dat meer en meer mensen mobiel surfen. 35,6% (Bron: www.howwebrowse.be) van het Belgische internet verkeer verloopt via smartphone of tablet, en dit aantal blijft stijgen. Dit is een grote groep potentiële klanten. Mensen die mobiel surfen komen voornamelijk om 4 redenen.

  • Ze willen iets weten
  • Ze willen ergens heen
  • Ze willen iets doen
  • Ze willen iets kopen

Als uw bedrijf één van deze 4 doelen aanbiedt maar uw website is niet responsive, is dit een gemiste kans. Het aantal gemiste kansen kan u trouwens  terugvinden in Google Analytics. Neem een kijkje onder mobiele gebruikers en bekijk de bounce-rate. Hoe hoger dit aantal hoe slechter. Bounce-rate duidt het aantal bezoekers aan dat direct terug vertrekt op uw website.

Interessant? Deel dan even dit artikel.