SEO

Gepost op: 13/03/2015, Door: Christophe Roaen

SEO

Red Cherry helpt u, naast het bouwen van uw website, ook om uw ranking te in Google te verbeteren.

SEO – Search Engine Optimization

Een mooie website verdient ook een mooie plaats binnen Google. Daarom is het belangrijk om voor een goede SEO te zorgen. Door uw website te voorzien van goede inhoud, die relevant is aan uw product of dienst, hebben we al een eerste stap gezet.

Ook door enkele belangrijke spelregels van Google te volgen, zal de score ook al verbeteren.

Het CMS dat RedCherry gebruikt laat u toe om op een eenvoudige manier aan de voorwaarden te voldoen om een goede positie te bekomen.

Zorg er ook voor dat uw website responsive is, zo scoort u goed binnen Google, of er nu via tablet of smartphone gezocht wordt.

Voor een groot deel heeft u uw SEO zelf in handen, volg onze SEO-tips die we regelmatig geven

bing

Enkele SEO tips

Title tags:

Hiermee begint elke pagina, met een unieke title-tag. Het is hetgeen je bij elke browser bovenaan de browser ziet staan. Ideaal gebruik je in je titel de keywords waarop je gevonden wilt worden (uiteraard met mate). Zorg voor een sprekende, uitnodigende titel die relevant is aan de inhoud van je pagina.

Mobiele site:

Uw website mobile optimailseren is niet langer een optie. Google werkt op een nieuwe manier, sinds de update naar Google hummingbirds zal het moeilijker worden voor websites zonder mobiele strategie om een hoge ranking te krijgen. Ongeveer de helft van de Belgen heeft een smartphone, dus is het sowieso geen slechte zet om hierin te investeren. Kies voor het gemak voor een responsive website ipv een aparte mobiele site.

Gebruik interne links:

Links binnen uw eigen website zijn een grote hulp. Ze zorgen er in de eerste plaats voor dat zoekrobots gemakkelijk kunnen crawlen, waardoor deze sneller geïndexeerd wordt. Nog belangrijker zijn ze voor wie uw website bedoeld is, uw bezoekers. Het helpt uw bezoekers door uw website te navigeren. Door in uw tekst verschillende voorstellen te doen naar andere artikels binnen uw website, verkleint de kans dat ze hun informatie op een andere website zullen zoeken. Vermijd termen als “klik hier” en “lees meer” vertel concreet waarover de link gaat en gebruik een keyword dat relevant is aan het artikel naar waar je verwijst. Hoe groter uw website wordt, hoe meer interne links je kan gebruiken, het zorgt ervoor dat uw website als een sterk geheel aanzien wordt, alle artikelen kunnen zo elkaar ondersteunen. Plaats interne links ook zoveel mogelijk bovenaan in de pagina en ga niet overdrijven in aantallen

Geduld:

Uw nieuwe website zal niet vanaf de eerste dag op de eerste plaats staan. Dit is normaal. Een website moet autoriteit en vertrouwen opbouwen bij de zoekrobots, dit kost tijd. Zolang dit niet gebeurd is, zal je de gevestigde websites niet inhalen. Dit kan weken, zelfs maanden duren. Maar de aanhouder wint. Ga er ook nooit van uit dat de SEO van uw website “gedaan is”. Dit is nooit gedaan, blijf uw website verbeteren, zowel inhoudelijk als technisch.

Foto’s:

Afbeeldingen zijn altijd goed, als je ook hier aan een paar voorwaarden voldoet. Zorg er in de eerste plaats voor het formaat van de foto aangepast is. Een afbeelding van 4Mb heeft een veel te lange laadtijd en zal het surfgedrag van uw bezoekers negatief beïnvloeden. Zorg dat een foto 72 ppi heeft, meer is onnodig voor beeldschermen. Zorg er ook voor dat elke foto ook zeker een “alt-tag” heeft. Dit is de naam van de foto. Werk je met een CMS vraag dan zeker aan de ontwikkelaar van je website dat je deze zelf kan voorzien. Dit is iets dat dikwijls over hoofd wordt gezien. Ook de naam van het document kan belangrijk zijn. Werk niet met foto1.jpg, foto2.jpg, … maar gebruik relevante termen. Als het over fietsen gaat, gebruik dan koersfiets.jpg, mountainbike.jpg, … Dit komt enkel uw vindbaarheid ten goede.

Social media:

Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+,… Niemand kan er nog omheen vandaag. Dus kan je er maar beter gebruik van maken. Maak bijvoorbeeld oop facebook een bedrijfspagina aan en link deze naar je eigen website. Link een artikel dat je hebt geschreven naar LinkedIn. Laat je website “liken” door je bezoekers. Dit verhoogt de social credibility van uw website, waardoor de ranking van je website weer zal stijgen.

Keywords bepalen en gebruiken:

Bepaal de woorden waarop u gevonden wilt worden. Gebruik deze in de URL van uw pagina en in de titel. Gebruik ze ook in de H1-tag (grootste titel op de pagina) en zorg ervoor dat dit steeds zoveel mogelijk in het begin van uw tekst voorkomt. Wel voorzichtig zijn met keyword-spammen, teveel het zelfde woord in een tekst gebruiken kan het tegenovergestelde effect bereiken. Probeer voor elk keyword of thema een aparte pagina te maken. Probeer om met longtail keywords te werken

Relevante en unieke teksten:

Zorg voor unieke teksten. Inspiratie halen bij anderen kan, maar ga niet kopieëren. Google kan deze opsporen en dan bereikt u net het omgekeerde effect. Zorg voor relevante teksten en maak gebruik van de zoektermen waarop u gevonden wilt worden. Ga niet schrijven voor de zoekrobots maar voor uw bezoekers. Het zijn uw klanten of potentiële klanten die je moet bereiken en boeien, als de inhoud waardevol en relevant is, dan verhoog je de kans dat ze effectief klant worden.

Schrijf regelmatig:

“Wie schrijft, die blijft” zegt het spreekwoord. Dit is ook hier van toepassing. Geef uw bezoekers een reden om terug te komen. Door gebruikt te maken van een blog bijvoorbeeld, is er beweging op uw website, en die beweging wordt opgemerkt. De inhoud van uw website mag dan nog zo goed zijn, als er nooit niets veranderd, zal deze onvermijdelijk wegzakken in de zoekresultaten.

Wil je weten hoe we ook de SEO van uw website kunnen verbeteren? Contacteer ons hier

Interessant? Deel dan even dit artikel.