SEO tips voor 2016

Gepost op: 31/08/2015, Door: Christophe Roaen

SEO tips voor 2016

Met deze SEO tips kom je al een heel eind. Als u uw website zelf beheert kan je door enkele eenvoudige regels toe te passen al een betere score bekomen binnen Google.

Google past constant zijn algoritmes aan, om zo goed mogelijke resultaten te geven aan zijn gebruikers. Maak ook jouw website klaar voor 2016

SEO tips voor 2016

  1. Mobiel vriendelijk:

    Als je één iets zou aanpassen aan je website, dan moet het wel dit zijn. Google zet hier heel zwaar op in, aangezien 50% van de zoekopdrachten mobiel gebeuren. Dus je kan maar beter je website hiervoor voorzien.

  2. Lokale SEO:

    Veel zoekopdrachten zijn regionaal, zet hier op in. Gouden gids en Google+ zijn alle een goede start. Check je gegevens op deze media en zorg dat er een link naar je website is.

  3. Interactie:

    Wanneer je de dialoog kan aangaan met je bezoekers, zorgt dit voor een constante toevoeging van content, dit heeft een goede invloed op de zoekresultaten. Het zorgt ook voor een goede geloofwaardigheid naar nieuwe bezoekers toe wanneer een artikel veel gedeeld wordt of als er reviews zijn op een product. Ook interactie via social media is een groot pluspunt. Zorg voor een goede online reputatie

  4. Semantische Code:

    Laat Google weten wat je juist bedoeld. Door deze Metadata toe te voegen geef je extra informatie mee via de code.

  5. Titels:

    Zorg dat elke pagina van uw website een unieke titel heeft. In code ziet dit er zo uit <title>Dit is mijn titel</title> Maar met een eenvoudig CMS-systeem moet je zeker niet in de code werken.

  6. Beschrijving:

    Je verschijnt in Google, hoera. Nu moet je de potentiële bezoeker nog overtuigen dat hij bij jou zal vinden wat hij zoekt. Wanneer je geen goede en unieke beschrijving geeft van wat op jouw pagina te vinden is, dan kan dit wat moeilijker zijn. De beschrijving is het deel dat in het grijs staat. Hier maak ik duidelijk dat mijn website niet over fruit gaat maar dat RedCherry aan webdesign doet. Van alle SEO-tips, zal dit een van de belangrijkste zijn. Heeft niet direct veel waarde voor Google zelf, maar is zo belangrijk. Wanneer Google ziet dat er veel verkeer naar je website gaat via bepaalde zoekwoorden, zal je stijgen in de ranking. Dus daarom is een goede beschrijving echt wel nodig.

    seo tips voor 2016 | Beschrijvingen

  7. Long Tail keywords:

    Eenvoudig gezegd, Lange zoektermen. Nog belangrijker dan voorheen zijn zoektermen die langer zijn dan 2 woorden. Uit onderzoek is gebleken dat 70% van de zoekopdrachten Long tail keywords zijn.
    Zoekresultaten zijn veel specifieker, waardoor je meer interessante bezoekers krijgt. Werk ook met synoniemen en varianten.

  8. Structuur in tekst:

    Door gebruik te maken van titels en tussentitel (de H1, H2, H3, H4-tags) breek je de tekst op in kleinere delen die gemakklijk leesbaar zijn. Gebruik in deze titels en tussentitels de keywoorden die in de tekst voorkomen, deze krijgen veel waarde mee in Google. Titels worden in de code aangeduid als <h1>Titel</h1>, tussen titels als <h2>Tussentitel</h2>

  9. Relevante content:

    Wat zoekt jouw publiek en wat bied je hen aan. Zorg voor content die relevant is aan jouw product of dienst. (Handleidingen, instructies, product voorstellingen, … ) Zorg voor een meerwaarde voor je bezoekers. Zo zullen ze je vinden, zo gaan ze je inhoud delen, zo worden ze je klanten.

  10. Multi media:

    Een website is het medium bij uitstek om afbeeldingen, video’s, geluidsfragmenten, pdf-files, enz… te delen. Maak hier dan ook gebruik van. Het is top inhoud voor uw bezoekers en Google is er gek op.
    Een artikel of een beschrijving van een product met daarbij één of meerdere foto’s of een instructievideo maakt het nog aantrekkelijker. Vergeet ook zeker niet deze te optimaliseren. Dit doe je met de “alt-tag” hierin geef je kort een beschrijving van wat er op de foto staat, zo weet Google dit ook. Geef je foto’s ook een naam. Ipv. IMG0036485.jpeg maak er bijv. mijn-nieuw-product.jpeg van.

  11. Updates:

    Zorg regelmatig voor nieuwe info op uw website. Elk nieuw product of dienst moet zeker vermeld worden, maar alle andere informatie is ook goed. Zolang het maar te maken heeft met uw diensten. Laat zien dat u de expert bent in uw vakgebied. Uw website zorgt voor uw uitstraling online. Al deze niet up to date is, zal er geen vertrouwen zijn. Van alle SEO-tips, is dit misschien de moeilijkste maar zeker de waardevolste.

  12. Registreer uw website bij Google:

    Door deze stap te zetten, laat u aan Google weten waar uw website te vinden is en wat er op te vinden is. De Google-bots bezoeken uw website en gaan deze dan “indexeren”. Door dit te doen, gaat het allemaal wat sneller, je kan daarbij ook Google analytics koppelen, zo kan je zien hoeveel bezoekers uw website heeft, vanwaar uw bezoekers komen, welke pagina’s ze bekijken en hoe ze u vinden of op uw website terechtkomen.

Zelf aan de slag?

RedCherry bouwt zijn websites op het WordPress platform. Dit stelt u in staat om op een heel eenvoudige manier deze tips toe te passen.

Neem zeker contact op als u wilt weten hoe RedCherry u kan helpen. Dan staat binnenkort misschien wel aan de top van de ranking. Mail ons via deze link of geef ons een telefoontje op 0472 101 282

Laat uw website scoren in Google

Interessant? Deel dan even dit artikel.