Social media

Gepost op: 13/03/2015, Door: Christophe Roaen

Social media

Social media voor bedrijven

Social media is meer en meer een bepalende factor in uw SEO. In de eerste plaats is het een grote hulp bij het lanceren van een nieuwe website. Van zodra uw website online is zal u aan iedereen die u kent dit kenbaar willen maken. U zal dit uiteraard offline doen, vermelding website op drukwerk, visitekaartjes, auto, … Maar veel effectiever is online, u kan direct een hyperlink meegeven, één klik en men is direct op uw website.

Het meeste voorkomende argument is wel “ik zit niet op Facebook”. Jammer, maar uw klanten waarschijnlijk wel. Enkele cijfers

  • Facebook: 6 miljoen accounts
  • LinkedIn: 2,76 miljoen accounts
  • Instagram: 2,6 miljoen accounts
  • Google+: 1,113 miljoen accounts
  • Twitter: 1 miljoen accounts

En dit zijn nog maar de grootste.
Social media niet gebruiken is gewoon een fout als ondernemer. Je mist een massa kansen.

Visueel

Het spreekwoord zegt “Een beeld zegt meer dan duizend woorden” En dit kan je online zeer letterlijk nemen. De inhoud is belangrijk, maar het is de titel en de foto die de aandacht moet trekken. Nog een stap verder is video, in 2016 is dit het medium. Berichten met een video worden bijna dubbel zo veel bekeken dan die met een foto.

Interactie met uw klanten

Betrek uw klanten met het product of dienst, vraag hun mening. Mond tot mond reclame is nog steeds de beste, ook op internet. Probeer dialogen op te starten, de rest volgt wel. Vind ik leuk en delen

Facebook heeft plugins die u op uw website kan plaatsen. De “vind ik leuk” en “delen” knoppen met daarnaast het aantal keren dat dit reeds gebeurd is, zijn een goede indicator voor uzelf over de populariteit van een artikel. Maar ook Google neemt dit op. Social credibility wint steeds meer aan belang voor een goede ranking binnen de zoekrobots.

Meer online visibiliteit

Social media helpen de zichtbaarheid van bedrijven te verhogen. Bijna de helft van de meer dan 500 miljoen Twitteraars, volgen producten of diensten die hen interesseert. Ook bij Facebook, LinkedIn, Google+ enz… zien we vergelijkbare cijfers

Meer verkeer naar uw website

Als je Social media goed aanwend, kan meer bezoekers verwachten op zijn eigen website. Dus online zichtbaarheid op deze kanalen is zeker een must. Via interessante content waar jouw doelpubliek iets aan heeft en gelinkt aan jouw website.

Belang van social media voor bedrijven

Sterkere lokale zichtbaarheid

Hoe de locatie van uw bedrijf kenbaar maken? Hoe kunnen uw potentiële klanten u vinden? Via social media kan je gemakkelijk adres en locatie duidelijk in beeld brengen. Kaartje via Google-maps insluiten in Facebook, LinkedIn en Twitter en je bereikt direct een heleboel mensen.

Meer bereik met mobiel

Smartphone gebruikers maken meer gebruik van sociale media dan mensen zonder smartphone. Het is dus maar logisch dat je hier rekening mee moet houden en ook je website responsive maakt.

Waardevolle content, hoge Google ranking

Een website met goede content is essentieel als je wilt gevonden worden in de zoekmachines. Niet enkel voor je doelgroep maar ook door andere websites die verwijzen naar jouw website. Social media helpt goede content verspreiden door te delen en te volgen, en dit kan dan weer opgepikt worden door potentiële klanten.

goedkope online marketing

Voor kleine bedrijven zijn social media een goed alternatief om op een eenvoudige manier uw dienst, merk te laten kennen. Reclamecampagnes kunnen veel geld kosten, maar een goed ingezette social media kan je op een eenvoudige manier goede resultaten halen.

Door een bericht te gaan “Boosten” kan je een heel specifieke doelgroep gaan aanspreken uit een bepaalde regio. Voor een klein bedrag vergroot je voor dat enkel bericht je zichtbaarheid. Dit is veel efficiënter dan “Likes” kopen. Hier zie je hoe je een bericht kan posten en Boosten.

Herhaling

Wees zeker niet bang om het zelfde bericht meerdere keren te posten. Door een andere foto te gebruiken in je post, zullen de meeste mensen niet door hebben dat het bericht zal linken naar de zelfde pagina. Als je gaat herhalen kan je ook experimenteren met de titels die je gebruikt.

Interessant? Deel dan even dit artikel.