SEO – Search Engine Optimization

Een mooie website verdient ook een mooie plaats binnen Google. Daarom is het belangrijk om voor een goede SEO te zorgen. Door uw website te voorzien van goede inhoud, die relevant is aan uw product of dienst, hebben we al een eerste stap gezet.

Ook door enkele belangrijke spelregels van Google te volgen, zal de score ook al verbeteren.

Zorg er ook voor dat uw website responsive is, zo scoort u goed binnen Google, of er nu via tablet of smartphone gezocht wordt.

Voor een groot deel heeft u uw SEO zelf in handen, volg onze SEO-tips die we regelmatig geven

Enkele SEO tips

Mobiele site:

Uw website mobile optimailseren is niet langer een optie maar een must. Aangezien meer dan 68% van de zoekopdrachten op Google via smartphone verloopt, werken we tegenwoordig “Mobile first”. We bouwen eerst uw website voor mobile toepassingen en vertalen hem daarna naar desktop.

Https:

Veiligheid is een belangrijk punt de dag van vandaag, ook op het internet. Standaard begint een URL met “http: Hypertext Transfer Protocol”, beter is “https: Hypertext Transfer Protocol Secure” Het spreekt voor zich dat secure beter is. Het geeft vertrouwen aan Google, maar belangrijker, aan uw bezoekers.

Title tags:

Hiermee begint elke pagina, met een unieke title-tag. Het is hetgeen je bij elke browser bovenaan ziet staan. Ideaal gebruik je in je titel de keywords waarop je gevonden wilt worden. Zorg voor een sprekende, uitnodigende titel die relevant is aan de inhoud van je pagina.

Gebruik interne links:

Links binnen uw eigen website zijn een grote hulp. Ze zorgen er in de eerste plaats voor dat zoekrobots gemakkelijk kunnen crawlen, waardoor deze sneller geïndexeerd wordt. Nog belangrijker zijn ze voor wie uw website bedoeld is, uw bezoekers. Het helpt uw bezoekers door uw website te navigeren. Door in uw tekst verschillende voorstellen te doen naar andere artikels binnen uw website, verkleint de kans dat ze hun informatie op een andere website zullen zoeken. Vermijd termen als “klik hier” en “lees meer” vertel concreet waarover de link gaat en gebruik een keyword dat relevant is aan het artikel naar waar je verwijst. Hoe groter uw website wordt, hoe meer interne links je kan gebruiken, het zorgt ervoor dat uw website als een sterk geheel aanzien wordt, alle artikelen kunnen zo elkaar ondersteunen. Plaats interne links ook zoveel mogelijk bovenaan in de pagina en uiteraard niet overdrijven in aantallen

Geduld:

Nee, uw nieuwe website zal niet vanaf de eerste dag op de eerste plaats staan. Dit is normaal. Een website moet autoriteit en vertrouwen opbouwen bij de zoekrobots, dit kost tijd. Zolang dit niet gebeurd is, zal je de gevestigde websites niet inhalen. Dit kan weken, zelfs maanden duren. Maar de aanhouder wint. Ga er ook nooit van uit dat de SEO van uw website “gedaan is”. Dit is nooit gedaan, blijf uw website verbeteren, zowel inhoudelijk als technisch.

SEO voor website in 2020

Foto’s:

Afbeeldingen zijn altijd goed, als je ook hier aan een paar voorwaarden voldoet. Zorg er in de eerste plaats voor het formaat van de foto aangepast is. Een afbeelding van 4Mb heeft een veel te lange laadtijd en zal het surfgedrag van uw bezoekers negatief beïnvloeden. Zorg dat een foto 72 ppi heeft, meer is onnodig voor beeldschermen. Zorg er ook voor dat elke foto ook zeker een “alt-tag” heeft. Dit is de naam van de foto. Werk je met een CMS vraag dan zeker aan de ontwikkelaar van je website dat je deze zelf kan voorzien. Dit is iets dat dikwijls over hoofd wordt gezien. Ook de naam van het document kan belangrijk zijn. Werk niet met foto1.jpg, foto2.jpg, … maar gebruik relevante termen. Als het over fietsen gaat, gebruik dan koersfiets.jpg, mountainbike.jpg, … Dit komt enkel uw vindbaarheid ten goede.

Social media:

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter,… Niemand kan er nog omheen vandaag. Dus kan je er maar beter gebruik van maken. Maak bijvoorbeeld op facebook een bedrijfspagina aan en link deze naar je eigen website. Link een artikel dat je hebt geschreven naar LinkedIn. Laat je website “liken” door je bezoekers. Dit verhoogt de social credibility van uw website, waardoor de ranking van je website weer zal stijgen.

Relevante en unieke teksten:

Zorg voor unieke teksten. Inspiratie halen bij anderen kan, maar ga niet kopieëren. Google kan deze opsporen en dan bereikt u net het omgekeerde effect. Zorg voor relevante teksten en maak gebruik van de zoektermen waarop u gevonden wilt worden. Ga niet schrijven voor de zoekrobots maar voor uw bezoekers. Het zijn uw klanten of potentiële klanten die je moet bereiken en boeien, als de inhoud waardevol en relevant is, dan verhoog je de kans dat ze effectief klant worden.

Schrijf regelmatig:

“Wie schrijft, die blijft” zegt het spreekwoord. Dit is ook hier van toepassing. Geef uw bezoekers een reden om terug te komen. Door gebruikt te maken van een blog bijvoorbeeld, is er beweging op uw website, en die beweging wordt opgemerkt. De inhoud van uw website mag dan nog zo goed zijn, als er nooit niets veranderd, zal deze onvermijdelijk wegzakken in de zoekresultaten. Bekijk ook zelf regelmatig uw artikels terug, verbeter of vul ze aan waar nodig, “recyclage” van een artikel is zeker niet erg.

Keywords bepalen en gebruiken:

Bepaal de woorden of zinnen waarop u gevonden wilt worden. Gebruik deze in de URL van uw pagina en in de titel. Gebruik ze ook in de H1-tag (grootste titel op de pagina) en zorg ervoor dat dit steeds zoveel mogelijk in het begin van uw tekst voorkomt. Wel voorzichtig zijn met keyword-spammen, teveel het zelfde woord in een tekst gebruiken kan het tegenovergestelde effect bereiken. Maak voor elk keyword of thema een aparte pagina te maken.

Voice Search:

In aanvulling op de keywords is er Voice Search, dit zijn ingesproken zoekopdrachten. Dankzij de opkomst van Google Home, Siri, Apple HomePod, Amazon Alexa etc… hebben de Smartspeakers veel terrein gewonnen. Mensen zullen hier sneller langere zinnen gebruiken (Longtail keywords) om hun zoekopdracht te formuleren. Ga bijvoorbeeld werken met een vraagstelling als titel, Bijv. “Hoe schrijf ik een goede SEO-tekst”

De basis:

Hiermee hebben we een eerste basis gelegd maar, Google heeft meer dan 200 factoren waarmee ze rekening houden om hun ranking op te stellen. Wil je meer weten over hoe we jouw website kunnen optimaliseren? Contacteer ons voor een afspraak, en we bekijken hoe we je kunnen helpen.

Let’s Work Together

TELL ME MORE ABOUT YOUR PROJECT

Wilt u meer weten over hoe we op uw website de SEO op een gestructureerde manier kunnen verbeteren? Contacteer ons dan voor een afspraak.

LET’S TALK